§ 3
- Działalność Towarzystwa opiera się na pracy społecznej ogółu członków.
- (Uchylono)
§ 4
1a. Towarzystwo używa pieczęci podłużnej o treści: „Płockie Towarzystwo Muzyczne im. Wacława Lachmana w Płocku” oraz pieczęci okrągłej ze znakami fragmentu organów i napisami w otoku: „Płockie Towarzystwo Muzyczne im. Wacława Lachmana w Płocku” i innych związanych ze statutową działalnością Towarzystwa.
Rozdział II. Cele i środki działania
§ 5
- (Uchylono)
1a Celem Towarzystwa jest propagowanie kultury muzycznej, koordynacja działalności kulturalnej oraz niesienie pomocy młodym początkującym artystom przez stworzenie warunków umożliwiających im rozwijanie umiejętności i doskonalenia artystycznego.
§ 6
- Cele określone w § 5 Towarzystwo realizuje przez:
1) (Uchylono)
1a) prowadzenie Społecznych Ognisk Muzycznych,
2) prowadzenie stałego poradnictwa muzycznego,
3) niesienie pomocy amatorskiemu ruchowi muzycznemu,
4) zbieranie regionalnej ludowej pieśni i muzyki oraz współdziałanie z jej twórcami,
5) organizowanie koncertów i innych imprez muzycznych pogłębiających wiedzę i kulturę muzyczną wśród społeczeństwa,
6) (Uchylono)
7) (Uchylono)
8) (Uchylono)
9) współdziałanie z towarzystwami działającymi na terenie kraju i poza jego granicami,
10) prowadzenie działalności gospodarczej z przeznaczeniem zysków na cele statutowe
Rozdział II. Członkowie ich prawa i obowiązki.
§ 7
- Członkowie Towarzystwa dzielą się na:
1) zwyczajnych,
2) wspierających,
3) honorowych.
§ 8
- Członkiem zwyczajnym może być każdy pełnoletni obywatel Polski, który pragnie wnieść swój wkład pracy społecznej w urzeczywistnienie celów Towarzystwa i złoży pisemną deklarację o przystąpieniu do Towarzystwa
- Przyjmowanie i skreślanie z listy członków zwyczajnych następuje na podstawie uchwały Zarządu Towarzystwa.
- Członkiem wspierającym może być osoba, która dla poparcia działalności Towarzystwa zadeklaruje składkę.
- Postanowienia § 8 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
- Członkiem honorowym może być osoba szczególnie zasłużona w urzeczywistnianiu celów Towarzystwa.
- Nadanie godności członkom honorowym następuje na podstawie Uchwały Walnego Zebrania Członków.
- Członkowie zwyczajni i honorowi mają prawo :
§ 9
- Członkiem wspierającym może być osoba, która dla poparcia działalności Towarzystwa zadeklaruje składkę.
- Postanowienia § 8 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
- Członkiem honorowym może być osoba szczególnie zasłużona w urzeczywistnianiu celów Towarzystwa.
- Nadanie godności członkom honorowym następuje na podstawie Uchwały Walnego Zebrania Członków.
§ 10
- Członkiem honorowym może być osoba szczególnie zasłużona w urzeczywistnianiu celów Towarzystwa.
- Nadanie godności członkom honorowym następuje na podstawie Uchwały Walnego Zebrania Członków.
§ 11
1) czynnego i biernego wyboru do władz Towarzystwa,
2) korzystać z pomocy i urządzeń Towarzystwa,
3) zgłaszać wnioski dotyczące działalności Towarzystwa.
- Członkom wspierającym przysługują uprawnienia wymienione w ust. 1 pkt. 1) i 2)
- Członkowie są zobowiązani :
§ 12
1) aktywnie uczestniczyć w realizacji celów Towarzystwa,
2) przestrzegać postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Towarzystwa,
3) regularnie opłacać składkę członkowską.
§ 13
- Członkostwo wygasa przez:
1) dobrowolne wystąpienie z Towarzystwa zgłoszone na piśmie,
2) (Uchylono)
2a) skreślenie z listy członków z powodu niepłacenia składki członkowskiej przez okres 2 lat,
3) wykluczenie prawomocnym orzeczeniem Sądu Koleżeńskiego,
4) (Uchylono)
4a) skazanie prawomocnym wyrokiem Sądu za przestępstwo umyślne,
5) śmierć członka
Rozdział I. Władze Towarzystwa
§ 14
- Władzami Towarzystwa są
1) Walne Zebranie Członków
2) Zarząd Towarzystwa
3) Komisja Rewizyjna
4) Sąd Koleżeński
- Kadencja Władz Towarzystwa trwa 4 lata.
- Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Towarzystwa.
- Walne Zebranie Członków może być zwyczajne i nadzwyczajne.
- Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należą:
A Walne Zebranie Członków
§ 15
- Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Towarzystwa.
- Walne Zebranie Członków może być zwyczajne i nadzwyczajne.
§ 16
1) uchwalanie programu działania,
2) rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu Towarzystwa, Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego,
3) podejmowanie uchwał w sprawach przedstawionych przez Zarząd Towarzystwa, Komisję Rewizyjną, Sąd Koleżeński oraz członków,
4) wybór Zarządu Towarzystwa, Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego,
5) podejmowanie uchwały w przedmiocie rozwiązania Towarzystwa,
6) uchwalanie zmian statutu
7) uchwalanie regulaminów wewnętrznych Towarzystwa,
8) uchwalanie wysokości składek członkowskich,
9) podejmowanie innych uchwał, które wymagają decyzji Walnego Zebrania.
§ 17
- Walne Zebranie zwoływane jest przez Zarząd Towarzystwa raz na rok.
- Zasady przebiegu Walnego Zebrania Członków oraz sposób wyboru władz Towarzystwa określa Regulamin uchwalony przez Walne Zebranie Członków.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Towarzystwa jest zwoływane:
§ 18
1) na podstawie Uchwały Zarządu Towarzystwa,
2) na żądanie Komisji Rewizyjnej,
3) na pisemny wniosek co najmniej 1/3 liczby członków Towarzystwa.
§ 19
- W Walnym Zebraniu udział biorą:
1) z głosem decydującym - członkowie zwyczajni
i honorowi,
2) z głosem doradczym - członkowie wspierający
i osoby zaproszone.
§ 20
- Uchwały Walnego Zebrania podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 1/2 ogólnej liczby członków zwołanego zebrania w I terminie oraz bez względu na liczbę członków zebrania zwołanego w II terminie.
- (Uchylono)
B. Zarząd Towarzystwa
§ 21
1a. Zarząd Towarzystwa składa się z 5 osób.
- Zarząd może dokooptować do swego składu nowych członków na miejsce ustępujących w liczbie nie przekraczającej 1/3 ustalonego składu Zarządu.
3. Zmiany składu osobowego zarządu zatwierdza Walne Zebranie Członków
§ 22
- Do zakresu działania Zarządu Towarzystwa należą:
1) realizowanie uchwał Walnego Zebrania Członków,
2) ustalanie planu działalności i budżetu Towarzystwa oraz zatwierdzanie sprawozdań z ich wykonania,
3) podejmowanie decyzji w sprawach majątkowych Towarzystwa,
4) podejmowanie decyzji o przyjęciu i skreślaniu członków Towarzystwa,
5) zwoływanie Walnych Zebrań Członków,
6) reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz
§ 23
- (Uchylono)
1a. Posiedzenie zarządu zwoływane jest przez Prezesa lub na wniosek 1/3 składu zarządu w zależności od potrzeb jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
§ 24
- Zarząd Towarzystwa wybiera spośród siebie Prezydium Zarządu w składzie: prezes, wiceprezes, sekretarz, i skarbnik.
- Do zakresu Prezydium należą:
§ 25
1) kierowanie bieżącą działalnością Towarzystwa,
2) opracowanie projektów, planów działalności
i budżetu Towarzystwa,
3) inicjowanie i prowadzenie innych prac wynikających z postanowień statutu.
§ 26
- Organizację i tryb pracy Zarządu Towarzystwa określa regulamin uchwalony przez Zarząd Towarzystwa.
- Komisja Rewizyjna jest organem kontroli Towarzystwa.
- Komisja Rewizyjna składa się z trzech osób i wybiera spośród siebie: przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza.
- (Uchylono)
C. Komisja Rewizyjna
§ 27
- Komisja Rewizyjna jest organem kontroli Towarzystwa.
- Komisja Rewizyjna składa się z trzech osób i wybiera spośród siebie: przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza.
- (Uchylono)
3a. Postanowienia § 21 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
§ 28
- Do zakresu Komisji Rewizyjnej należą:
1) kontrola całokształtu działalności, a w szczególności gospodarki finansowej Towarzystwa,
2) kontrola opłacania składek członkowskich,
3) składanie sprawozdań na Walnym Zebraniu Członków wraz z oceną działalności i wnioskami dotyczącymi udzielania absolutorium ustępującemu Zarządowi,
4) uchwalanie regulaminu pracy Komisji Rewizyjnej.
§ 29
- Kontrola całokształtu działalności Towarzystwa odbywa się co najmniej raz w roku.
- Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby Członków Komisji.
- Sąd Koleżeński składa się z 3 członków i wybiera spośród siebie: przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i sekretarza.
- (Uchylono)
D. Sąd Koleżeński
§ 30
- Sąd Koleżeński składa się z 3 członków i wybiera spośród siebie: przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i sekretarza.
- (Uchylono)
2a. Postanowienia § 21 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
§ 31
- Do zakresu działania Sądu Koleżeńskiego należy rozpatrywanie i rozstrzyganie spraw członków i władz Towarzystwa dotyczących:
1) nieprzestrzegania statutu, regulaminów i uchwał władz Towarzystwa,
2) naruszania zasad współżycia społecznego
3) spraw spornych powstałych na tle działalności Towarzystwa.
§ 32
- Sąd Koleżeński może orzekać następujące kary:
1) upomnienia,
2) zawieszenia w prawach członka na okres od 3 miesięcy do 2 lat,
3) wykluczenie z Towarzystwa.
- Od orzeczenia Sądu Koleżeńskiego przysługuje odwołanie w terminie 30 dni od dnia otrzymania orzeczenia do Zarządu Towarzystwa.
- Organizację i tryb pracy Sądu Koleżeńskiego określa regulamin uchwalony przez Walne Zebranie Członków.
Rozdział II. Majątek Towarzystwa
§ 33
- Majątek Towarzystwa stanowią ruchomości, nieruchomości i fundusze. Na fundusze składają się:
1) wpływy z wpisowego i składek członkowskich,
2) zapisy, darowizny itp.,
3) wpływy z działalności statutowej,
4) dotacje.
§ 34
- Zasady prowadzenia gospodarki finansowej Towarzystwa, w oparciu o obowiązujące przepisy, ustala Zarząd Towarzystwa.
- (Uchylono)
§ 35
1a. Oświadczenia w sprawach majątkowych Towarzystwa składają 2 osoby łącznie: prezes i wiceprezes lub prezes i skarbnik lub wiceprezes i skarbnik.
§ 36
- Wszystkie postanowienia Władz Towarzystwa zmierzające do uszczuplenia majątku Towarzystwa wymagają zgody władz rejestracyjnych.
- Wszelkie Zmiany niniejszego statutu wymagają uchwały Walnego Zebrania Członków powziętej większością 2/3 głosów przy czym wniosek
o zmianę statutu nie może być wnioskiem nagłym, lecz musi wpłynąć do Zarządu Towarzystwa najpóźniej na 7 dni przed terminem Walnego Zebrania.
- Likwidacja Towarzystwa może nastąpić tylko na podstawie uchwały Walnego Zebrania powziętej większością 2/3 głosów przy obecności przynajmniej połowy członków Towarzystwa. Wniosek o likwidacji musi wpłynąć do Zarządu Towarzystwa najpóźniej na 1 miesiąc przed terminem Walnego Zebrania i musi być umieszczony w porządku obrad. Przy uchwale Walnego Zebrania o likwidacji Towarzystwa musi być równocześnie powzięta uchwała
o przeznaczeniu pozostałego majątku Towarzystwa.
- Uchwała Walnego Zebrania Członków o przeznaczeniu majątku Towarzystwa wymaga zatwierdzenia przez władzę rejestracyjną.
Rozdział II. Zmiany statutu i rozwiązanie się Towarzystwa
§ 37
- Wszelkie Zmiany niniejszego statutu wymagają uchwały Walnego Zebrania Członków powziętej większością 2/3 głosów przy czym wniosek
o zmianę statutu nie może być wnioskiem nagłym, lecz musi wpłynąć do Zarządu Towarzystwa najpóźniej na 7 dni przed terminem Walnego Zebrania.
- Likwidacja Towarzystwa może nastąpić tylko na podstawie uchwały Walnego Zebrania powziętej większością 2/3 głosów przy obecności przynajmniej połowy członków Towarzystwa. Wniosek o likwidacji musi wpłynąć do Zarządu Towarzystwa najpóźniej na 1 miesiąc przed terminem Walnego Zebrania i musi być umieszczony w porządku obrad. Przy uchwale Walnego Zebrania o likwidacji Towarzystwa musi być równocześnie powzięta uchwała
o przeznaczeniu pozostałego majątku Towarzystwa.
- Uchwała Walnego Zebrania Członków o przeznaczeniu majątku Towarzystwa wymaga zatwierdzenia przez władzę rejestracyjną.
§ 38
- Uchwała Walnego Zebrania Członków o przeznaczeniu majątku Towarzystwa wymaga zatwierdzenia przez władzę rejestracyjną.